Hopp til innhold

Semesterets siste HS møte

117 Godkjenning av innkalling, servering og referat fra forrige uke

heading.anchorLabel

[Kom innkallingen tidsnok? Er serveringen her, og er den godkjent? Er referatet fra forrige uke godkjent?]

  • Innkalling: Underkjent
  • Servering: Godkjent
  • Referat: Godkjent

118 Status fra styret (15 min)

heading.anchorLabel

[Her er det kun meningen at det skal være status for styret. Det er lov å stille oppklarende spørsmål, men andre spørsmål som kan lede til diskusjoner skal skrives ned og ta på eventuelt.]

  • Fikset daljeoversikt med HS
  • Prøvd å holde følge med mail
  • Gått litt inkognito (upsi, men jeg har alle eksamenene mine på 8 dager)
  • Vært på Infomøte for linjeforeninger om studiestart med velkomleder, fikk middag😋
  • Booka hytte til hyttetur
  • Fylt inn info til manglende personer i komitelederoversikten
  • Fikset daljeoversikten med resten av HS
  • Fikset sosialt for ledelsen sammen med sosansene
  • Opprettet OW-arrangement for sommerfesten 4. juli
  • Hengt opp Stillerom-lapp på objektrommet (A4-156)
  • Oppdatert møteoversikten på Notion
  • Gjenopplivet RacingLine🏎️ 🥳
  • Fikset daljeoversikt med HS
  • Fulgt med på mail
  • Gått inkognito jeg og

💰 Økonomiansvarlig:

heading.anchorLabel
  • Daljeoversikt fikset
  • Ordna med no faktura
  • Sendt info til IE

🤠 Nestleder:

heading.anchorLabel
  • Fikset daljeoversikt
  • Holdt sosialt, sommeravslutning for ledelsen
  • Sett på og booket hytte til hyttetur med ledelsen
  • Kjøpt og montert nye ledninger til TVer på kontoret, HMS er good nå<3
  • Fikset daljeoversikt
  • Kjeftet på NTNU for at vi ikke har papir på A4, funka til slutt
  • Vært på LinjeLedermøte, har med notater
    • Velferdstinget har nye krav til nye LF som vil søke støtte (vi søker støtte derfra). Vi må ha retningslinjer, ha kontaktpersoner i linjeforeningen utenfor styret (Debug), skal ha kursing for tillitsvalge gjennom Sit (gjør allerede det også). Må gjøres innen 2028
  • Prøvd å booke Dattera til Hagen til sommerfest

119 Mailpunkt (5 min)

heading.anchorLabel

[Før hvert møte skal det sjekkes om det ligger noen ubesvarte mails i innboksen, ansvar for å besvare ubesvarte mail blir fordelt på møtet]

  • studenttinget

    • vet ikke hva vi kom frem til her, men det var vel påmeldingsfrist innen 15.mai på en forsamling hvor man skal finne ut hvordan å ta imot internasjonale studenter? er det en velkom greie?

      er mer en HS ting, vil vi dra? handler ikke bare om bedre fadderuke for de internasjonale, men å ivareta dem generelt. er nok lurt å møte opp. andrej og styremedlem drar

    • nominere noen som har gjort en ekstra innsats for å ta imot internasjonale studenter med frist 14.mai, er kanskje ikke så relevant for oss eller?

      dropper denne

  • post på byrebus fra velkom

    • mulig dette blir tatt opp senere på møtet men noen må uansett svare hva vi tenker :)

      tas senere i møtet

  • eksamensportalen

    • abakus og tihlde har allerede denne avtalen, så egentlig greit ut? går ut på at vi får 20% rabattkode til studentene våre og hver gang den brukes får Online 30kr.

      good, HS fikser, setter bedkom på blindkopi så de er oppdatert angående bedrifter Online samarbeider med, selvom det ikke er IT-bedrift

  • Realfagskjelleren og Operon (biotek) som vil bi med

    • hva tenker vi om å få inn en til linje der? operon er jo ganske små og var opprinnelig volvox og alkymisten, skjønner litt at biotek savner å ha kjeller. det er vel i grunnen rfk som har mest kontroll på om det er hensiktsmessig eller ikke

      vi stiller oss positive, kommer tilbake på denne tråden til høsten

  • Reviderte retningslinjer på pins

    • kommer kanskje også på et annet punkt. synes det så fint ut

    kommer tilbake til dette

  • Studenttinget: nominere studentorganisasjon - har uansett ikke mulighet til å gå inn på nominasjonslenken (sist jeg sjekket)

    • knyttet til den over fra studenttinget så hvis vi landet på å ikke gjøre noe der så kan vi hoppe over denne

      dropp

  • Nutrix jub-invitasjon. trenger vel ikke sende dette til ledelsen enda? det er jo ingen påmeldingslenke enda. har lagt inn i online kalender

    save the date, ikke send

  • Øl-søl på piano med abakus

    • skal det videresendes til arrkom? jeg fikk beskjed da jeg var arrkom-leder at hs tok seg av saken men apparently not? tror ikke gjengen har så kontroll på dette per nå, men husker jeg var i kontakt med output siden de fikk ansvar for å finne ut hva det ville koste osv.
    • bør kanskje kontakte gamle leder siden det var han som sa til meg at de skulle ordne det, og så evt kontakte bandet

      abakus skulle prøve å fikse det, sjappa gikk konk.. vi skal betale for reperasjon siden vi ødela det. sende hyggelig mail til abakus “vi håper dere prøver å fikse det først, vi vil fortsatt betale for reparasjon. hvis det ikke kan repareres vil vi gjerne ta en ny diskusjon på hvordan vi løser det”.

  • hjelp med instagram

    • er det scam? skjønner ikke.. vi skal vel uansett ikke få hjelp til det antar jeg?

    sikkert scam

  • sangboken til svenskene

    • skjønner ikke svensk helt, men virker som de vil ha en av våre studentsanger i sangboken sin? og at de vil vi skal sende det inn så fort som mulig helst?
    • pitcher fader abraham eller nu klinger

      vi sender Nu klinger (lengst historie) og så Fader Abraham men som mindre pri. Lambo som drikkevise

  • Mail fra Kristin: Kake, taler, kaffe og rombestilling til utmatrikuleringen master 5.juni for oss og abakus

    Er det også for bachelor? Leder holder kanskje for bachelor, spør tidligere ledere for master tale

  • Nordnet webinar - skal vi blæste dette?

    nei

  • Fått referat fra idi møtet 18.mars, ikke noe å svare på kanskje, men var litt interessant å titte på hva de hadde snakket om til de som vil det hihi

    kan lese, men ikke så spennende

  • Verv for studenter som ikke lenger innfrir kravene til medlemskap

    vi har godkjent, har spurt om hvem det er

  • mail til output, har det vært problem med band@online mailinglista?

    todo på nestleder om å sjekke om mailadressen er good

  • prokom merch mail

    leder sender oppfølgingsmail med dato istedenfor klokkeslett

120 Felles standard for forhånds-/etterpåmelding v/Nestleder (10 min)

heading.anchorLabel

[Har fått høre at det er folk som har reagert på at trikom har etterpåmeldt 4 trikommere på 17. maifrokosten. Bakgrunnen for reaksjonene er at trikom hadde forhåndspåmeldt noen trikommere som vanlig, deretter hatt påmelding som vanlig og etter det påmeldt 4 trikommere til tross for at det var en lang venteliste med andre Onlinere. Dette har ført til misnøye blant noen på venteliste fordi dette er et populært arrangement. Synes vi bør sette en felles standard for hvordan man gjør det med forhånds-/etterpåmelding.]

  • LF: Enten skal alle forhåndspåmeldes før påmelding åpnes, ellers skal de aldri påmeldes. Hvis komitéen trenger flere arrangører etter påmeldingen har åpnet, skal ikke disse påmeldes, men de kan likevel møte på arrangementet som de påmeldte.
    • K: Har fått meld fra andre arr komiteer om at vi har for mange forhåndspåmeldte. Er enig med løsningen over, men skal vi ha maksgrense for forhåndspåmeldte?
    • K: Nei, da bør de heller bare ikke melde seg på, men møte opp som arrangør
    • K: Begynner med å forhåndspåmelde flere også ser man at man trenger fler, så kan 3 til bare møte opp uten å melde seg på, det er helt lov. Andre komiteer får ta det opp på stormøte hvis de er uenige
    • SP: Kommer folk til å reagere på at folk som ikke er påmeldt møter opp?
      • SV: Nei, tror det går bra, enten bør alle være forhåndspåmeldt eller ikke påmeldt i det hele tatt

    Går for løsningsforslaget, styremedlem legger inn i komitéwiki under retningslinjeer for arrangerende komitéer. Andrej informerer om det på neste stormøte

121 Post på byrebus og ØL (5 min)

heading.anchorLabel

[Må vi finne ut hva slags post vi skal stille med, og hvem av oss som stiller.]

  • K: Vi stiller, men hvem? Styremedlem må stille på begge to (hvis hun er her (plisplisplis)), siden hun ikke er fadder eller fadderbarn
    • Beerolypmics mandag 17. aug, 2 stykk
      • I fjor var det 2 stykk, kondomoppblåsning og sprekking var i forifjor
      • Nestleder og Styremedlem (hvis hun er her), Styremedlem og Styremedlem er reserver
      • Nestleder får hovedansvar for å finne lek til posten (koordiner med velkom)
    • Byrebus tirsdag 18. aug
      • Opplegg: Match funfact til personen
      • Alle stiller(de som er i trd) blir kooos<3
    • Interessegruppespeeddating er også samme dag som byrebus, typ 30 min og så rett på byrebus
    • K: vanskelig å ikke være her de 2 første ukene som HS medlem, vi tvinger Styremedlem til å være her <3<3

123 Økans’ time (x min)

heading.anchorLabel

[Økans sitt alt-mulig punkt]

  • Intet å melde

124 dotDAGENEs time (10 min)

heading.anchorLabel

[dotDAGENE-ansvarlige sitt alt-mulig punkt]

  • Vært på møte, hyggelig, går bra med de

125 Sosialt (5 min)

heading.anchorLabel

[Vi sjekker stemningen for sosialt]

  • I: Booket hytta i Soknedal til høstens hyttetur 11.-13. sep!

    • Sto opptil 16 pers, men utleier sa det skal gå fint med flere. Koster 250kr per pers per natt. Er 22 stk i Slacken, så blir vel maks 22 pers da?
      • Betaler per pers, uavhengig av hvor mange
    • Når burde vi kjøre påmelding?
      • K: Sett frist 1. juni, og be folk si fra til sosanser hvis de virkelig trenger mer tid til å bestemme seg
      • K: Hytta er ikke lagt ut for enda
  • I: Hvordan skal vi gjøre det med påmelding for sommerfesten? Ser det var satt av 100 plasser og at påmeldingen stengte to dager før. Vi gir vel ikke prikk? Skal vi bleste arrangementet?

    • Ny OW-greie, ingen prikker, folk kan møte opp uavhengig om de er påmeldt. Veildende påmelding. Arret bør blæstes i arrangementer på Slack. Vi venter med blæst til Dattere til Hagen svarer. Andrej fikser etter svar fra Dattera
  • I: spillkveld gikk bra! koselig, nice å ikke bare drikke

126 Eventuelt

heading.anchorLabel

[Saker som har oppstått i løpet av møtet eller kort tid før møtet]

  • I: Har Johannes fått laget manglende skilt til daljeoversikten?

    • Nei (løpende todo), flytter også fagkom og feminit
  • I: Hva er greia med #riddereoghs-kanalen på Slack? Jeg la merke til at det er mange riddere som ikke er med der. Er det en grunn til det, eller er det bare random?

    • K: ble fortalt at det er mest aktive riddere, men det er valgfritt å være i den.
  • I: Sende mail til komiteene om komitespeeddating snarest mulig

    • K: Må gjøres før sommeren
    • K: Sende ut info til ridderne med en gang
  • I: Nytt 17.mai tidspunkt

    • K: oppmøte 13:15, tog starter 13:30
    • Andrej sender oppdatert tid :flag-no:
    • Oil bærer fanen :muscle:
  • :sparkles: You see a problem → becomes our problem :sparkles:

    • K: Bare fiks ting dere ser
  • I: Komitewiki revamp og wiki oppdatering

    • K: tenkte å fikse den over sommeren, oppdatere alt på ekte wikien
  • I: Medlemskapsansvarlig

    • K: Styremedlem (hovedansvar) + Styremedlem (supersub)

møtet hevet: 10:15